آب کلید حیات

  آب گوهری ارزشمندی ست که لحظات زندگی و زنده بودن موجودات زنده به حیات آن بستگی دارد و بدون آب جهان هستی باخطر نابودی مواجه و شاید اینطور تعبیر بهتری باشد که تا آب هست حیات پابرجاست. بحران خشکسالی متوالی در چند سال گذشته و مصرف بی رویه آب، بر نگرانی های کنونی بشری

کد خبر : 433
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 21:45

 

آب گوهری ارزشمندی ست که لحظات زندگی و زنده بودن موجودات زنده به حیات آن بستگی دارد و بدون آب جهان هستی باخطر نابودی مواجه و شاید اینطور تعبیر بهتری باشد که تا آب هست حیات پابرجاست.
بحران خشکسالی متوالی در چند سال گذشته و مصرف بی رویه آب، بر نگرانی های کنونی بشری افزوده، استرس و ناامیدی روح و روان جامعه را به خطر انداخته و از دیر باز تاکنون از آب که دارایی با ارزش جهان هستی می باشد در حد شعار الگوی صحیح مصرف، مراقبت نموده و نتایج دلگرم کننده ای هم به همراه نداشته است.
این روز‌ها که همه جا صحبت از کمبود آب و ضرورت صرفه‌جویی است ولی بصورت عملی و بازدارنده در جهت اعتلای آب و الگوی صحیح مصرف آن اقدام مؤثری انجام نگرفته و همچنان در بخش صنعت، کشاورزی و کسب و کار، حاضر به  صرفه جویی و اصلاح مصرف مناسب آن نیستند.
آموزش صحیح و متنوع صرفه جویی در مصرف آب، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای جلوگیری از بحران حال و آینده ست اما نه با شعار بلکه با تغییر ساختار مناسب مصرف در بخش کشاورزی، صنعت و دیگر ارکان زندگی بشری میسر، ممکن و قابل عبور بوده و تعلل در نجات آب و تنها نظاره گر بودن در هدر رفت آن، خطر نابودی را تشدید می نماید در واقع باید قاطعیت در صرفه جویی  را جدی گرفته و به مهمترین و ضروری ترین ارکان زندگی تبدیل شود.
بخش صنعت با فناوری جدید و ساخت ابزارهای کاهنده مصرف، میتوان گام مهمی در کاهش بحران آب برداشته و متولیان امور با اجرای برنامه های مدون و فرهنگ ساز تأثیر پذیری بیشتر بر جامعه حاکم نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − نه =