در پرند کجا پیاده روی کنیم ؟

کم تحرکی پیوند عمیقی با افسردگی و روند ابتلا به بیماری غیر واگیردار را در جامعه بهمراه داشته و بهانه اکثر افراد از کم تحرکی و عدم فعالیت نرمشی و ورزشی، نبود زیر ساخت های تحرک و تندرستی از قبیل مسیر پیاده روی یا جاده تندرستی در شهر جدید پرند می باشد که تاکنون این

کد خبر : 825
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1403 - 23:19

کم تحرکی پیوند عمیقی با افسردگی و روند ابتلا به بیماری غیر واگیردار را در جامعه بهمراه داشته و بهانه اکثر افراد از کم تحرکی و عدم فعالیت نرمشی و ورزشی، نبود زیر ساخت های تحرک و تندرستی از قبیل مسیر پیاده روی یا جاده تندرستی در شهر جدید پرند می باشد که تاکنون این خواسته بحق شهروندان شریف پرندی مهیا نشده و این بی تحرکی خطر ابتلا به مرگ زودرس در افراد افسرده و چاق را تشدید می کند.
شرایط اقتصادی‌ اکثر شهروندان پرندی اجازه فعالیت ورزشی بطور تخصصی و حرفه ای را نداده لذا سرمایه گذاری ارزان قیمت و دسترسی آسان حداقلی در ایجاد جاده تندرستی و مسیر پیاده روی در زندگی ماشینی و آپارتمان نشینی در پرند، نگاه های مثبتی خلق خواهد گردید.
در واقع کم تحرکی مهمترین عامل تهدیدکننده سلامت آپارتمان نشینان بویژه بانوان است که تحرک و فعالیت بدنی بطور فزاینده ای رو به فراموشی بوده ظاهراَ امکانات و تجهیزات موجود مانع بزرگ بی تحرکی شهروندان می باشد.
تعلل و تأخیر در توسعه زیر ساخت های حداقلی از قبیل مسیر پیاده روی و جاده سلامتی در شهر پرند، علل اصلی افزایش کم تحرکی، افسردگی و سلامت جسمانی شهروندان بوده و آثار منفی آن هم سلامت روانی افراد را به خطر انداخته است.
پیاده روی تند در روز حتی به مقدار کم هم تأثیر بسزایی در شادابی و نشاط جامعه داشته بخصوص برای بانوان خانه دار که تحرک و فعالیت فیزیکی کمتری نسبت به دیگر گروه ها را دارند.
اکثر متخصصین حوزه سلامت معتقد اند که روزانه 20 دقیقه پیاده روی تند می تواند اثر مثبت خود را بر سلامتی جامعه نشان دهد و اما ما باید این کار را بیشتر انجام بدهیم سلامت فیزیکی یا جسمی به معنای توانمند بودن بدن برای فعالیت های روزانه می باشد، ضمناَ برای فعالیت فیزیکی و ورزشی خواص درمانی بسیاری اثبات شده و این مسئله باید بخش مهمی از زندگی روزانه ما باشد.

امید است مسئولین محترم شهری اهمیت ویژه و نگاه دلسوزانه نسبت به توسعه جاده سلامتی و مسیر پیاده روی داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + یک =