اشتغال و ازدواج اصلی ترین دغدغه جوانان/ طناب پوسیده وعده های مسئولین در حال پاره شدن

  به گزارش آوای پرند به نقل ازایران 19 و چشم نیوز،جوانی،بهار عمر و فصل طربناک زندگی است.هیچ دوره ای از زندگی چون روزگار جوانی،سرسبز و خرّم نیست،و هیچ انسانی همانند زمان جوانی، توانمند و پرانرژی نیست.جوانی فرصتی است که بر خلاف بسیاری از فرصت های دیگر، تنها یک بار در اختیار همه قرار می

کد خبر : 172
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 - 11:03

 

به گزارش آوای پرند به نقل ازایران 19 و چشم نیوز،جوانی،بهار عمر و فصل طربناک زندگی است.هیچ دوره ای از زندگی چون روزگار جوانی،سرسبز و خرّم نیست،و هیچ انسانی همانند زمان جوانی، توانمند و پرانرژی نیست.جوانی فرصتی است که بر خلاف بسیاری از فرصت های دیگر، تنها یک بار در اختیار همه قرار می گیرد و چون به سرانجام خویش برسد، هرگز امکان تکرار نخواهد داشت.پس «فرصت جوانی»، طلایی ترین فرصت ها و ناب ترین موهبت هاست و نمی توان در این نکته تردید کرد که هدر دادن روزگاران خوش جوانی و تباه کردن این بهار زندگانی، به اندوهی انبوه و حسرتی متراکم خواهد انجامید.

جوانامروز ما نیازهایی در جامعه دارد که اگر به این نیازها توجه نشود چه بسا موجب بروز مشکلاتی برای این نسل و حتی نسل های بعدی باشد نیازهایی که هم مادی هستند و هم از جنس معنوی.

دولت به فکر اشتغال و ازدواج جوانان باشد

مینا ۲۴ ساله دانشجوی عمران به خبرنگار چشم نیوز گفت: جوانی فصل زیبای زندگی هر انسانی است و این فرصت درخشان زندگی هر فرد است؛ در واقع باید بتوان از این موقعیت به نحو احسن استفاده کرده که بخشی از این مورد نظیر رعایت ادب، ایمان و پرورش روحیه معنوی و کسب علم واخلاق به خود جوان باز می گردد و بخشی دیگر مربوط به مسئولین وخانواده هاست.

وی تاکید کرد: یک جوان نیازهای زیادی دارد که یکی از این نیازها احساس امنیت در زندگی است که شامل آسودگی و آرامش خیال نسبت به مشکلات مالی است. در واقع جوان اگر دغدغه مساله مالی را نداشته باشد می تواند بهتر از این دوران زندگی خود استفاده کند و به نحو موثرتری هم در جامعه ظاهر شود چرا که مشکلات مالی موجب بروز مسایل دیگری نظیر افسردگی، ترس از تشکیل زندگی، عدم اعتماد به نفس و… می شود که زندگی یک جوان را  تحت الشعاع قرار می دهد و موجب می شود نیروی جوان تحلیل برود و نتواند آنگونه که باید درجامعه فعال باشد.

وی تاکید کرد: مسئولین بایستی نه در حرف بلکه در عمل به فکر جوانان باشند و مسایل زندگی آنان را مورد توجه قرار دهند که به نظر من اصلی ترین مساله در زندگی یک جوان بحث اشتغال است که باید دولت در این راستا گامی جدی بردارد .

ناامیدی و عدم داشتن انگیزه از عواقب بیکاری است

محمد رضا ۳۰ ساله هم بر این عقیده است که اشتغال یکی از ضروری ترین مسایل زندگی جوان را تشکیل می دهد چرا که جوانی که سالها درس خوانده تا بتواند فرد موثری باشد اگر در باتلاق بیکاری گرفتار آید دچار آسیب های جدی ای خواهد شد که حداقل آن تجرد و افسردگی خواهد بود.

وی به خبرنگار چشم نیوز گفت: ناامیدی و عدم انگیزه داشتن نیز از عواقب بیکاری و عدم تشکیل دادن زندگی برای یک جوان است که در صورت عدم توجه به این مساله گریبانگیر جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: من الان ۴ سال است که درسم را تمام کرده ام اما علیرغم تلاش های فراوان نتوانسته ام در جایی مشغول به کار شوم و بنابراین باوجود اینکه در رشته ای صنعتی هم تحصیل کرده ام ناچارم در شغل آزاد و کاملا غیرمرتبط به رشته تحصیلی ام کار کنم.

این جوان خاطر نشان کرد: درجامعه ما بارها و بارها راجع به جوانان و اینکه باید به این نسل توجه ویژه ای شود تاکید شده است اما راستش ما فقط حرف شنیده ایم و هنوز هم که هنوز است مشکلات جوانان ادامه دارند چنانکه شاهدیم بیکاری در اکثرشهرها بیداد می کند و آمار ازدواج هم بسیار پایین آمده است. آیا گره کار جز به دست  مسئولین دولت بازشدنی هست؟

وی تاکید کرد: اگر مراکز تولیدی و صنعتی فعال باشند مطمئنا بخش زیادی از جوانان مشغول فعالیت می شوند و نه تنها بیکاری از جامعه رخت برمی بندد بلکه وضعیت اقتصادی کشور هم بهتر می شود.

جوان امروزی خیلی مظلوم واقع شده است/ دولت اصلا به فکر مانیست

مهدی ۳۲ ساله هم به خبرنگار چشم نیوز گفت: به نظر من جوان امروزی ما خیلی مظلوم واقع شده است و گویی اصلا دولت به فکر ما نیست. انگار نه انگار که نیروی آماده به کار جامعه هستیم و علاوه بر آن تخصص های لازم را هم کسب کرده ایم. بیکاری به جزیی از زندگی ما بدل شده است و همین امر انگیزه ما را سلب کرده است.

وی ادامه داد: ما جوانان فقط از مرتفع شدن مشکلاتمان می شنویم اما چیزی نمی بینیم.  آیا واقعا فکری به حال اشتغال ما شده است؟ آیا مراکز تولیدی ما فعال شده اند و یا اینکه در حال ورشکستگی و تعطیلی اند و شاهد اخراج وتعدیل نیروهای این مراکز هستیم؟ نمی دانم کی قرار است فکری به حال ما بشود؟

 

این جوان گفت: به نظر من اساسی ترین مشکل جوانان علی الخصوص در استان کرمانشاه مساله اشتغال و ازدواج است. وقتی یک جوان نه پس اندازی داشته باشد و نه شغلی که بتواند گذران زندگی کند تن به ازدواج نمی دهد، نه اینکه نخواهد ازدواج کند بلکه از مشکلات بعدش  نظیر طلاق که متاسفانه آمار بسیار بالایی هم دارد هراس دارد.

وی با بیان اینکه تجرد موجب بروز مشکلات اخلاقی در جامعه هم می شود، گفت: تنها وظیفه دولت است که چاره ای بیندیشد و از به هدر رفتن نیروهای جوانان که سرمایه های عظیم یک کشور هستند جلوگیری کند و با ایجاد شرایط اشتغال و ازدواج موجب انگیزه زندگی در آنان شود تا هم جامعه ای پویا داشته باشیم و هم سرزندگی جوانان در آن موج بزند.

اشتغال و ازدواج اصلی ترین نیاز جوانان است

یک روانشناس در گفتگو با خبرنگار چشم نیوز اظهار داشت: روزگار جوانی اقتضاهایی دارد؛ اقتضاهایی که بخشی از آنها به جوان بر می گردد و بخشی نیز به آنها که با جوان در تعاملند.

سمیرا فلاح افزود: نیاز به عبادت و تضرع، دانش اندوزی، تهذیب نفس، ورزش، مطالعه، مسئولیت پذیری و… بخشی از نیازهای این دوران است.

وی تاکید کرد: در کل می توان گفت که اشتغال و ازدواج یکی از اساسی ترین نیازهای جوانان است و بایستی مد نظر قرار گیرد چرا که پویایی و نشاط یک جامعه به افراد آن جامعه بستگی دارد.

وی گفت: جوانان قشر پویای جامعه محسوب می شوند و لازم است که به این نیازهای اساسی جوانان توجه ویژه شود.

 ایران 19 و چشم نیوز-

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 1 =