فقر، بیکاری و اعتیاد در جامعه بی درنگ می تازند/گر آتش فقر، بیکاری و اعتیاد بوزد تر و خشک را با هم میسوزاند

  جامعه دست خوش بی تفاوتی و انحراف از واقعیتهای تلخ شده، بطوریکه چشمانمان را به روی حقایق بسته و خود را درگیر حواشی ناامید کننده کرده ایم.   افسوس در کنار این همه معضل و رنج، توجهی جدی به حل آنها نشده و تنها این زمان است که با سرعت در حال خنثی کردن

کد خبر : 255
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 دی 1395 - 16:39

 

جامعه دست خوش بی تفاوتی و انحراف از واقعیتهای تلخ شده، بطوریکه چشمانمان را به روی حقایق بسته و خود را درگیر حواشی ناامید کننده کرده ایم.

 

افسوس در کنار این همه معضل و رنج، توجهی جدی به حل آنها نشده و تنها این زمان است که با سرعت در حال خنثی کردن فرصت های طلائی جامعه است.

 

وقتی تصویر واقعی جامعه از لحاظ ناهنجاری ها، مورد بازبینی و سنجش قرار میدهیم با گستردگی فقر، بیکاری و اعتیاد مواجهه میشویم بی آنکه مسئولیت بی تفاوتی، عافیت طلبی و خودبینی خویش را بپذیریم آنی با توپ پر به سرزنش دیگران و محکوم نمودن کم کاری این و آن می پردازیم غافل از اینکه خودمان هم در این قضایا بی تقصیر نبوده و قسمتی از این مشکلات نفس گیر کنونی، مربوط به دوران سکوت خویش بوده است .

 

پدیدۀ فقر، بیکاری و اعتیاد امید و شادابی را از جامعه گرفته و هر روز دامنه زیانش بیشتر از گذشته میشود در واقع برنامه کنترل و پیشگیری ها زیاد اثر بخش نبوده بلکه نیازمند همفکری و بسیج عمومی آحاد افراد جامعه است تا بلکه بتوان از تأثیرات منفی آن جلوگیری کرد.

 

عملکرد نهادهای متولی و حمایتی و کیفیت خدمات رسانی آنها هیچگاه با مشکلات کنونی تناسبی نداشته و همواره در ضعف و کاستی بوده البته شاید خودمان را اینطوری توجیه کنیم که اگر اینگونه حمایت ها نباشد و اگر … سرنوشت آسیب دیدگان و مستمندان چه میشود!

 

حال وقتی نگاه کوتاهی به هزینه های نجومی همایش ها، نمایشها، تبلیغات، تشریفات، تجملات و عافیت طلبی ها و همچنین اختلاس، تبانی، فرصت سوزی، سوءمدیریت و رانت داشته باشیم می بینیم چه فرصت های زیادی را از دست داده ایم، با اینکه توانسته ایم اما برای فقر زدائی و ریشه کنی اعتیاد خیلی جدی عمل نکرده ایم.

 

در واقع اینگونه است که فقر،بیکاری و اعتیاد با خیالی آسوده در جامعه تاخته و به دامنه ویرانی های خود می افزاید و تا زمانیکه به اثرات مخرب فقر، بیکاری و اعتیاد که جزء اساسی آسیب های مشترک اجتماعی جامعه است کم توجه باشیم امید به تغییر در مهار آن نیست.

 

گر آتش فقر، بیکاری و اعتیاد بوزد تر و خشک را با هم میسوزاند، آنموقع است که دیگر امیدی به حل آن  نیست.

 

درصورت ادامه روند کنونی فقر، بیکاری و اعتیاد، بحران غیر قابل کنترلی امنیت، معیشت و سلامت عموم جامعه را با خطر  مواجه و دیگر تلاش های کنونی کارساز نبوده بلکه بی اثر و عکس عمل میکند.

 

متأسفانه برخی به خاطر منافع شخصی همیشه در حال فرار از درک واقعیتهای دردناک جامعه بوده و وقت خود را روی مسائل غیر ضروری می گذرانند/مدیرسایت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 − یک =