اعتیاد دردی تلخ اما واقعی؛ اعتیاد در نزدیکی خانه ی هر ایرانی/ رضا خانی

  متاسفانه فرصت سوزی های زیادی در مورد پدیده ی شوم و خانمانسوز اعتیاد داشتیم و بودجه های زیادی در پس و پیش آن هزینه شده و برای خطرات این پدیده ویرانگر، همایش و نمایش های فراوانی هم انجام پذیرفته است اما دامنه ی قربانیان مواد مخدر بیش از گذشته شده و مصرف مواد در

کد خبر : 419
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 شهریور 1396 - 19:09

 

متاسفانه فرصت سوزی های زیادی در مورد پدیده ی شوم و خانمانسوز اعتیاد داشتیم و بودجه های زیادی در پس و پیش آن هزینه شده و برای خطرات این پدیده ویرانگر، همایش و نمایش های فراوانی هم انجام پذیرفته است اما دامنه ی قربانیان مواد مخدر بیش از گذشته شده و مصرف مواد در جامعه شهری و روستایی به امری عادی تبدیل شده و گویا کس و کسانی زنگ خطر آن را احساس نمی کنند.

وضعیت کنونی اعتیاد در اقصی نقاط کشور نگران کننده و خطر آفرین می باشد و نفوذ و چراغ خاموش آن در میان جوانان و نوجوانان پسر و دختر، تهدیدی برای آسایش و آرامش جامعه است که با کمال تاسف با برخورد لاک پشتی از کنار آن گذشته و بعضا تنها نظاره گر بوده و از خطرات  این پدیده خانمانسوز  غافل می باشیم و توجهی به تسخیر خانه به خانه ی آن نداریم.

اعتیاد یک فاجعه ملی است با نفوذ برق آسا آن، دیر یا زود به سراغ همه میآید و قربانی شدن جوانان و نوجوانان بی دفاع و گرفتار شدن آنان در دام لاعلاج مواد مخدر، آرامش و آسایش از جامعه می رباید. در واقع زنگ خطر جدی افزیش اعتیاد، تکراری بی صدا شده و شیوع مصرف مواد مخدر و عدم کنترل آن، جامعه را زمین گیر نموده است.

متاسفانه سن مصرف مواد مخدر در جامعه بطور وحشتناکی کاهش یافته و اعتیاد کودکان و زنان به امری عادی تبدیل شده که این خود از زنگ خطر و هشدار پا فراتر گذاشته و به یک فاجعه ملی و معضل اجتماعی لاعلاج تبدیل شده که لازمه مبارزه و ریشه کنی با اعتیاد ، همت جمعی و بسیج عمومی آحاد افراد جامعه میطلبد.

بی تفاوتی و به ناخدای کشتی اعتیاد و بی توجهی به مواج خروشان موادمخدر، معضلی بسیار جدی و تهدیدی بسیار خشن برای کودکان، نوجوانان و جوانان پسر و دختر بشمار میآید، درنگ و غفلت از آن غرق آسایش و آرامش خانواده ها رقم خواهد زد و هیچ یک در امان نخواهد بود.

دلایل و مشکلات فراوانی در خلق اعتیاد وجود داشته و آحاد افراد کم وبیش در پیدایش و پیشرفت آن سهیم بوده، در اینجا بدنبال پیداکردن مقصر نیستیم و پیدا کردن آن هم تاثیری آنچنانی ندارد در واقع موضوع مهم و کارساز این است که همه اتحاد و اعتماد به نفس داشته و در مبارزه با تولید و توزیع مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد مسئولیت پذیر و نقش بسزایی داشته و در کنار مسئولین و متولیان امر، متعهدانه گام های تعیین کننده و تاثیرگذار بر داریم تا به فضل خداوند قادر متعال این پدیده خانمانسوز را ریشه کن نمائیم/ رضا خانی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =